Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

lite om Iran resan ..

Av yaali - 8 augusti 2011 21:43

salam alaikum wa rahmat allah.


tänkte skriva lite om hawza resan som jag åkte på.

Ja som sagt så åkte vi den 21 och kom tillbaka den 25..hamdullilah gick hela resan bra!


under vår tid i iran så gick vi i "skolan"..varje dag typ från 8:30 till 12:00 och sen hade vi rast till 18:00 och lektion fram till 20:00..men vi var på tusen "utflykter" och seminarium ..så vi var ute väldigt ofta during lektions tid.


lektionerna vi hade handla om moral, om lagar, koran och kunskap, islamsk historia och MKT annat nyttigt!


vi hade flera olika lärare som var duktiga..sekalesh far var BÄST! hans lektion är allså en av de bästa..masallah!


vissa var mindre bra, men det handlar helt enkelt om intresse också..


studie resorna vi gjorde var bland annat i mashad, tehran, esfahan och vi bodde såklart i qom där vi var och besökte tusen platser.


jag kommer ihåg första gången vi beöskte sayed masuma..herre min allah vilken känsla det var! Man börja gråta automatiskt..känslorna och tryggheten man kände hos henne..vilken ziyarat, oförglömlig.


vi var även i jamkaran, imam Mahdis (AJ) moske..vackraste mosken jag sett i hela mitt liv! Alla som var där..tusentals läste duaa tawassul tillsammans..Allah vilken gåva vi fått som har de 12 imamerna!

Jag önska mig en sak i jamkaran och slängde min önskan skriven på ett papper i en brunn,,vid allah (swt) att min önskan uppfylldes dagen därpå..al hamd lak ya rabbi!


to be continued..








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yaali - 22 april 2012 21:57


Hellu :)) sitter här och pluggar, har ett pintest imorgon på anatomy .. Idag har jag spenderat dagen på plugg och liten paus ute i balkongen då det varit fint väääder :))   vad mer kan man säga om mitt tråkiga liv, finns inget att blogga om f...

Av yaali - 20 april 2012 11:51


Hej,    så längesen man uppdatera denna blogg. så vad har hänt ..jo plugg plugg och bara plugg. Snart klar med första året, känns skönt ! vill bara ha sommarlov efter detta år, vad man har kämpat för att ta sig så långt!!   Har fått mkt erf...

Av yaali - 8 januari 2012 10:51

salam alikum   long time ago, been super busy with the studies. I couldnt sleep yesterday..was up today until 05:00 morning and fell asleep and was forced to wake up 06:00 and go back to sleep again:S ..today is all about studying like all other ...

Av yaali - 8 januari 2012 10:51

salam alikum   long time ago, been super busy with the studies. I couldnt sleep yesterday..was up today until 05:00 morning and fell asleep and was forced to wake up 06:00 and go back to sleep again:S ..today is all about studying like all other ...

Av yaali - 26 november 2011 20:16

We are the victorious party of God , we are the household of the Messenger of God and the relatives of him. We are the dignified and chaste family of the prophet , we are one of the two great weights of which the prophet of God has appointed us as th...

Presentation


Just a memory..

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

RSS

translate


Ovido - Quiz & Flashcards